Conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale
Conditiile generale privind furnizarea serviciilor
postale
1. Defintii
NOI
se refera la DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L., cu sediul social în Bucuresti,
str. Vlaicu Vodă nr. 39, sector 3, CUI 24695967, precum si la toti subsidiarii
si afiliatii DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. si respectivii lor angajati,
agenti, subcontractori sau contractori independenti.
DUMNEAVOASTRA
se refera la client – expeditorul trimiterilor postale.
2. DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. ofera servicii postale incluse in sfera serviciului
universal, dar si neincluse in sfera serviciului universal, avand ca obiect
trimiteri postale interne si internationale, in urmatoarele conditii:
A. Servicii postale
incluse in sfera serviciului universal |
Tipurile de servicii
postale pe care le furnizeaza DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. |
Data dobândirii
dreptului |
A.1.
Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea
trimiterilor postale interne si internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondenta,
imprimate) |
26.03.2010 |
|
A.3.
Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor
postale interne si internationale in greutate
de pana la 10 kg (inclusiv) |
26.03.2010 |
|
A.4.
Servicii constand in distribuirea coletelor postale internationale cu limite
de greutate intre 10 kg si 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului
Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia |
26.03.2010 |
|
A.5.
Serviciul de trimitere recomandata avand ca obiect trimiteri postale interne si
internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de
corespondenta, imprimate) |
26.03.2010 |
|
A.6.
Serviciul de trimitere cu valoare declarata avand ca obiect trimiteri postale
interne si internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) (trimiteri
de corespondenta, imprimate) sau colete postale interne si internationale in
greutate de pana la 10 kg (inclusiv), respectiv colete postale internationale
cu limite de greutate intre 10 kg si 20 kg (inclusiv) expediate din afara
teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia |
26.03.2010 |
|
B. Servicii postale
neincluse in sfera serviciului universal |
B.1.
Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea
trimiterilor postale interne si internationale avand ca obiect trimteri
postale in greutate mai mare de 2kg (corespondenta, imprimate) |
26.03.2010 |
B.2.
Servicii de publicitate prin posta avand ca obiect trimiteri postale interne si
internationale |
26.03.2010 |
|
B.3.
Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor
postale interne cu limite de greutate intre 10 kg si 50 kg (inclusiv) |
26.03.2010 |
|
B.4.
Servicii constand in colectarea, sortarea si transportul coletelor postale
internationale cu limite de greutate intre 10 kg si 50 kg (inclusiv)
expediate de pe teritoriul Romaniei catre o adresa aflata in afara
teritoriului acesteia |
26.03.2010 |
|
B.5.
Servicii constand in distribuirea coletelor postale internationale cu limite
de greutate intre 20 kg si 50 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului
Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia |
26.03.2010 |
|
B.6.
Serviciul Contra ramburs |
26.03.2010 |
|
B.7.
Serviciul Schimbare de destinatie |
26.03.2010 |
|
B.8.
Serviciul Livrare speciala |
26.03.2010 |
|
B.9.
Serviciul Confirmare de primire |
26.03.2010 |
|
B.10.
Serviciul Express |
26.03.2010 |
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L acceptă
trimiterile poştale prezentate de către expeditor/integrator, ambalate
corespunzător, cu un înveliş exterior opac care să nu permită vizualizarea
conţinutului, şi care au înscrise datele de identificare complete ale
destinatarului, iar în cazul serviciului Contra ramburs si ale expeditorului
(nume şi prenume/denumirea în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa
completă de livrare).
Responsabilitatea ambalării trimiterilor
poştale, precum şi a înscrierii datelor pe trimiterea poştală revin
expeditorului/integratorului.
Trimiterile poştale care conţin bunuri fragile
vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor/integrator, utilizând ca
umplutură talaş, polistiren antişoc sau alt material care atenuează şocul
mecanic, şi să aibă aplicată inscripţia „Fragil”. DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. se obligă să recunoască şi să respecte
inscripţiile/etichetele aplicate de expeditor/integrator şi să acorde o atenţie
specială în manipularea şi depozitarea trimiterilor poştale în cauză.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. nu este responsabil pentru eventualele
alterări ale trimiterii poştale prin mijloace sau din cauze electromagnetice
(de exemplu, demagnetizare, scanare cu raze X în cadrul procedurilor de
securitate/vamale, etc.).
3. Acceptarea conditiilor generale privind furnizarea
serviciilor postale
In momentul in care ne predati
trimiterea postală, Dvs. acceptati conditiile generale privind furnizarea
serviciilor postale atat pentru Dvs. cat si pentru alta persoana care ar putea
avea un interes asupra trimiterii postale respective, indiferent daca a semnat
sau nu documentul de transport (scrisoarea de transport/nota de transport).
Niciun angajat DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.,
agent, subcontractor si nimeni altcineva nu are autoritatea sa denunte sau
modifice in vreun fel oricare din conditiile privind furnizarea serviciilor
postale sau sa faca o promisiune in numele nostru. In cazul in care Dvs. ne
incredintati o trimitere postală insotita de instructiuni scrise sau verbale ce
contravin acestui document, DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. nu va fi tinut
raspunzator pentru aceste instructiuni.
4 . Dimensiunile maxime acceptate ale trimiterii
poştale:
- 210 mm X 297 mm (format A4) pentru plicuri;
- 50 cm X 70 cm X 120 cm pentru colete.
Pentru coletele a caror
greutate volumetrica este mai mare decat greutatea gravimetrica (prin
cantarire), calculul se va face astfel:
Gv=L(lungime)xl(latime)xh(inaltime)
/ 6.000= <kg volumetric> formula valabila pentru coletele postale interne
si
Gv=L(lungime)xl(latime)xh(inaltime)
/ 5.000= <kg volumetric> formula valabila pentru coletele postale internationale.
Dimensiunea maxima / colet este de 370 cm
(lungime + circumferinta).
Greutatea maximă admisă a unei trimiteri poştale
este de 50 de kg.
Pentru trimiteri postale de peste 3 m lungime –
livrarea se va executa exclusiv din sediul DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.,
sediile colaboratorilor si/sau a subcontractorilor acestuia locali si nationali,
dupa transmiterea prealabila a unui aviz care sa anunte sosirea trimiterii
postale.
5.
Trimiteri postale excluse de la colectare, sortare, transport si livrare:
- DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. nu accepta trimiteri
postale constând în bunuri periculoase sau interzise, in acord cu
specificatiile IATA, DGR, ICAO, TI, ADR, IMDG sau alte regulamente interne sau
internationale referitoare la transport;
-
trimiteri postale constând în bunuri care, prin natura lor sau prin modul in
care sunt ambalate, pot pricinui pagube persoanelor, mediului, instalatiilor
utilizate sau celorlalte bunuri;
-
trimiteri postale al caror ambalaj prezinta inscriptii care contravin ordinii
publice sau bunelor moravuri, respectiv trimiteri constand in bunuri care
contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, daca se depun neambalate sau in
ambalaj transparent;
-
trimiteri postale constând în bunuri al caror transport este interzis prin
dispozitii legale, fie si numai pe o portiune de parcurs: de exemplu, dar fără
a se limita la acestea: substanţe explozive, toxice, inflamabile, psihotrope,
droguri, arme sau părţi ale acestora, muniţii, etc.);
-
trimiteri postale constând în bunuri pentru care sunt stabilite conditii
speciale de transport, prin dispozitii legale administrative, economice,
sanitare, veterinare, fitosanitare: opere de arta, antichitati, aur, argint,
pietre pretioase, produse perisabile, animale vii, etc. nelimitandu-se la
cele mentionate mai sus;
- trimiteri postale care
prezinta etichete sau inscriptii vechi neîndepărtate.
DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. va refuza preluarea trimiterilor postale ce contin bunurile
descrise anterior, precum si trimiterile postale care nu respecta conditiile de
ambalare DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
6.
Rute
Rutele precum si modalitatile de transport a trimiterii
Dvs. sunt la discretia DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
7.
Tarife
Dvs. sunteti de acord sa
achitati contravaloarea serviciului postal solicitat, conform tarifelor in
vigoare la data preluării trimiterii postale sau in conformitate cu cele
stabilite prin contractul individual încheiat cu Dvs. Intarzierea platii
facturii duce la aplicarea de penalitati.
In cazul in care Dvs. ne
instiintati asupra faptului ca ati cazut de acord ca destinatarul sau o terta
parte sa achite contravaloarea serviciului postal sau/si orice alte taxe sau
costuri suplimentare, iar acestia refuza aceasta plata, ne rezervam dreptul de
a recupera de la Dvs. sumele corespunzatoare.
Tarifele noastre se aplica pentru cea mai mare
dintre greutatea fizica si cea volumetrica (obtinuta cu ajutorul relatiei de
conversie volumetrica).
8.
Procedura de preluare a trimiterii postale
Preluarea trimiterii
postale se realizeaza:
- prin personalul
angajat la punctul de acces al DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.;
- prin colaboratorii
locali, nationali, internationali;
- sau de la adresa
indicata de expeditor, prin curier.
DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. nu isi asuma responsabilitatea veridicitatii informatiilor
privind bunurile mentionate de catre expeditor.
Predarea
trimiterii postale se face la adresa indicata de expeditor, personal catre
destinatar sau catre persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala.
Livrarea
trimiterii se poate efectua sambata daca expeditorul a solicitat acest lucru,
mentiune care va aparea specificată si pe documentul de transport (ST), la
rubrica “Observatii”, mentiunea ”Livrare Sambata”.
In
momentul preluarii trimiterilor postale, daca exista mijloace de masurare si
cantarire trimiterile postale se vor cantari, masura si greutatea ce se vor lua
in calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizica si cea volumetrica.
In
sediul DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. sau depozitul/depozitele
colaboratorilor coletele vor fi sortate, masurate si cantarite, numai pentru
evidentele interne ale furnizorului.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. nu va
utiliza pe intreaga perioada in care se afla in detentia trimiterii postale,
metode de manipulare a trimiterilor postale care prin activitatea angajatilor
sai sau a factorilor externi pot altera, deteriora trimiterea postala ori
continutul acesteia.
De
asemenea DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. nu conditioneaza prestarea
serviciilor postale de deschiderea trimiterii postale, nu va deschide
trimiterea postala si nu va utiliza metode de manipulare care ar da
posibilitatea oricarei persoane de a lua cunostinta de continutul trimiterii
postale. DROP
MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. asigură secretul trimiterilor poştale -
reţinerea, deschiderea sau divulgarea conţinutului trimiterilor poştale fiind
permisă numai în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.
În
cazul trimiterilor poştale internaţionale se vor respecta, suplimentar, de
către ambele părţi, dispoziţiile legale incidente în domeniul vamal, precum şi
legislaţia statelor pe teritoriul cărora se prestează operaţiuni componente ale
serviciilor poştale şi a celor tranzitate de trimiterea poştală.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
furnizează serviciul de trimitere recomandată ale cărui particularităti constau
în oferirea unei garantii forfetare împotriva riscurilor de pierdere, furt,
distrugere totală sau parţială ori deteriorare a trimiterii poştale
înregistrate şi în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv
livrării trimiterii postale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii postale
sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta.
Expeditorul poate solicita eliberarea dovezii
privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar în termen de 9
luni de la data depunerii acesteia în reteaua DROP MAIL CONSULTING SERVICES
S.R.L. Furnizorul are obligatia de a transmite expeditorului dovada respectivă
în termen de maxim 5 zile lucratoare de
la data solicitării, printr-o metodă agreată (de exemplu, fax, e-mail etc),
fără a implica costuri suplimentare în sarcina expeditorului.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
furnizează servicii de trimitere cu valoare declarată, servicii ale căror
particularităţi constau în asigurarea unei trimiteri poştale împotriva
pierderii, furtului, distrugerii totale sau parţiale ori deteriorării, pentru o
sumă care nu poate depăşi valoarea declarată de către expeditor, şi în
eliberarea, la cerere, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poştale.
Termenul în care poate fi solicitată de
expeditor dovada privind depunerea trimiterii postale care face obiectul unui
serviciu de trimitere cu valoare declarată este de 9 luni de la data depunerii
acesteia, DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. având obligatia de a comunica
dovada respectivă în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data solicitării,
printr-o metodă agreată cu expeditorul sau integratorul (de exemplu, fax, e- mail
etc), fără a implica costuri suplimentare în sarcina expeditorului.
În cazul serviciilor de trimitere cu valoare
declarată, valoarea maximă acceptată a valorii declarate este de 5000 RON.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
furnizează serviciul Contra ramburs, serviciu poştal a cărui particularitate
constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei
poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale
înregistrate. Preluarea acestor trimiteri poştale se face numai în condiţiile
în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele sale de
identificare. Moneda admisă în care se face colectarea, respectiv achitarea
sumelor de bani de la destinatari este RON. Suma maximă admisă este de 5000
RON.
Termenul de livrare a trimiterilor poştale
care fac obiectul acestui serviciu este de 2 zile lucrătoare, iar termenul de returnare a
contravalorii trimiterilor poştale către expeditor (sumele colectate de la
destinatar) este de 2 zile lucrătoare de la livrare în cazul trimiterilor
poştale interne.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. nu oferă
şi nu prestează serviciul Contra ramburs având ca obiect trimiteri poştale
internaţionale.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
furnizează serviciul Confirmare de primire, serviciu poştal a cărui
particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea
trimiterii poştale înregistrate, confirmată în scris de destinatar. Termenul de
livrare a trimiterilor poştale care fac obiectul acestui serviciu este de 2
zile lucrătoare, iar cel de returnare către expeditor a dovezii privind
predarea trimiterii poştale, confirmată în scris de către destinatar, este de 2
zile lucrătoare de la livrare, in cazul trimiterilor postale interne.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. nu oferă
şi nu prestează serviciul Confirmare de primire având ca obiect trimiteri
poştale internaţionale.
În cazul pierderii dovezii de confirmare a
primirii trimiterii poştale de către destinatar, DROP MAIL CONSULTING SERVICES
S.R.L. întocmeşte şi pune la dispoziţia expeditorului un duplicat al acesteia.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. furnizează
serviciul Express, serviciu poştal
care presupune în mod cumulativ:
- eliberarea de către DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. expeditorului a unui document care permite furnizorului identificarea
internă a trimiterii în reţeaua poştală şi care atestă data, ora şi minutul
depunerii, precum şi, de regulă, plata tarifului;
- predarea trimiterii poştale la adresa
destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să
primească trimiterea poştală;
- răspunderea furnizorului pentru nerespectarea
timpilor de livrare prevăzuţi în prezentul document;
- predarea rapidă a trimiterii poştale.
9.
Timpii de livrare
DROP
MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. are obligatia de a stabili timpii de livrare
garantati pentru serviciul Express, care incep de la depunerea trimiterii
postale si care vor respecta urmatoarele conditii:
a) In cazul trimiterilor postale
interne, timpii de livrare nu vor depasi 12 ore in aceeasi localitate, 24 de
ore intre resedintele de judet si intrajudetean, respectiv 36 de ore intre
oricare alte doua localitati de pe teritoriul Romaniei;
b)
In cazul trimiterilor postale internationale, timpul
cat trimiterea postala se afla pe teritoriul Romaniei nu poate depasi limitele
prevazute la litera a);
c)
În cazul trimiterilor poştale internaţionale
colectate de pe teritoriul României şi care urmează a fi livrate unui
destinatar aflat în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale
Spaţiului Economic European, timpul aferent perioadei în care trimiterea
poştală se află în afara teritoriului României este de 96 de ore.
Pentru celelalte servicii poştale furnizate, DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. asigură livrarea trimiterilor
poştale interne în termen de 3 zile lucrătoare de la data preluării trimiterii
poştale, iar a trimiterilor poştale internaţionale în termen de 10 zile
lucrătoare de la data preluării trimiterii poştale.
10. Nerespectarea termenilor stabiliti in prezentul
document
Pentru predarea cu
intarziere a trimiterilor postale, in cazul serviciului Express, DROP MAIL
CONSULTING SERVICES S.R.L. va restitui 10% din suma incasata pentru fiecare 12
ore de intarziere .
În cazul nerespectării celorlaţi termeni
stabiliţi în prezentul document, DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. răspunde faţă de utilizator prin restituirea
unui procent de 5% din tariful încasat pentru furnizarea serviciului respectiv .
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. are
dreptul de a refuza predarea către destinatar a trimiterii poştale atunci când,
după preluarea trimiterii poştale, rezultă în mod neîndoielnic că aceasta
conţine bunuri interzise la transport ori care nu respectă condiţiile speciale
de transport stabilite conform legislaţiei în domeniu, respectiv legislaţia
statelor pe teritoriul cărora urmează a se realiza livrarea ori a statelor care
urmează a fi tranzitate sau când, după preluarea trimiterii poştale, aceasta a
produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalaţiilor
utilizate sau altor trimiteri poştale.
11. Termene de păstrare/returnare a trimiterilor postale
In cazul in care adresa de
destinatie specificata de Dvs. este gresita, vom face tot posibilul sa o
corectam. Daca adresa corecta se afla la o alta destinatie, veti fi instiintat
de aceasta.
Cu excepţia trimiterilor
poştale care fac obiectul serviciilor Express şi Livrare specială, în cazul
imposibilităţii de predare a trimiterilor poştale către destinatar (sau
persoana autorizată), DROP
MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
va înştiinţa destinatarul printr-un aviz care să anunţe sosirea trimiterii
poştale şi va păstra, la punctul de contact, în vederea predării, trimiterea
poştală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioadă de 5 zilede la
data avizării acestuia.
DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. va returna trimiterea postala la adresa indicată de clientul
expeditor, cu aplicarea unui tarif egal cu cel de livrare, într-un termen care
nu poate depăsi termenul de livrare aferent respectivei trimiteri postale (interne
sau internationale, după caz), daca trimiterea nu a putut fi predata
destinatarului din unul dintre urmatoarele motive:
a) adresa
destinatarului nu exista;
b) destinatarul/persoana
autorizata sa primeasca trimiterea postala nu a fost gasita la adresa indicata,
iar termenul de pastrare la punctul de contact deservit de personal a expirat;
c) destinatarul
sau persoana autorizata sa preia trimiterea postala a refuzat, dupa caz,
primirea trimiterii poştale sau confirmarea în scris a primirii trimiterii
poştale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii
bunului care face obiectul serviciului contra ramburs.
Trimiterile
postale care nu au putut fi predate destinatarului si nici returnate
expeditorului vor fi pastrate timp de 9 luni de la preluarea trimiterii postale,
la sediul DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. sau al colaboratorilor acestuia.
Daca in acest timp expeditorul sau destinatarul nu au revendicat trimiterea
postala, aceasta va trece fara vreo nicio notificare sau formalitate prealabila
in proprietatea DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. Pentru orice pastrare a
trimiterii postale la dispozitia expeditorului sau destinatarului, DROP MAIL
CONSULTING SERVICES S.R.L. va percepe un tarif de 1 leu/zi, cu exceptia
perioadei de avizare.
12. Limita de raspundere / Responsabilitatea noastra
DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. răspunde,
în caz de pierdere, furt sau distrugere totală, pentru trimiterile poştale
interne, astfel:
- cu
întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui
serviciu de trimitere cu valoare declarată, inclusiv dacă respectiva trimitere
postală face sau nu obiectul unui serviciu ramburs;
- cu
valoarea rambursului, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui
serviciu de trimitere contra ramburs fără valoare declarată;
- cu
suma reprezentând de 10 ori tariful serviciului, pentru trimiterile postale
care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui
serviciu ramburs.
În cazul pierderii,
furtului sau distrugerii totale, în afara despăgubirilor menţionate mai sus, se
restituie şi tarifele încasate.
În
caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare, DROP MAIL CONSULTING
SERVICES S.R.L. răspunde
pentru trimiterile poştale interne după cum urmează:
- cu
valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată, înscrisă în
nota de inventar, pentru trimiterile poştale depuse deschise, care fac obiectul
unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;
- cu
cota-parte corespunzătoare greutăţii lipsă din valoarea declarată, pentru
trimiterile poştale depuse închise, care fac obiectul unui serviciu de
trimitere cu valoare declarată;
- cu
suma reprezentând de 10 ori tariful serviciului, în caz de pierdere partială,
distrugere partială sau deteriorare a trimiterilor postale care nu fac obiectul
unui serviciu de trimitere cu valoare declarată.
La sumele prevăzute mai
sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii
reclamaţiei prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în
judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.
În cazul unei trimiteri
care face obiectul unui serviciu ramburs, DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L.
răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situatia în care nu a
restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferenta
corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia, în cazul în care
rambursul a fost încasat partial de la destinatar.
Pierderea
completă a conţinutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poştale.
În
situatia în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală,
despăgubirea este la nivelul valorii declarate.
În
situaţia neefectuării prestaţiilor care constituie caracteristici suplimentare
ale serviciilor poştale, nominalizate de expeditor prin indicaţii speciale, se
restituie numai tarifele încasate suplimentar faţă de tariful aplicabil pentru
serviciul poştal standard.
DROP
MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. răspunde pentru trimiterile poştale
internaţionale în conformitate cu prevederile acordurilor internaţionale din
domeniul poştal la care România este parte, excepţie făcând cazurile în care nu
există astfel de acorduri internaţionale, situaţie în care va răspunde
corespunzător legislaţiei naţionale aplicabilă trimiterilor poştale interne.
B. In urmatoarele cazuri DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. este exonerat de raspundere:
- paguba s-a produs ca
urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
- trimiterea a fost
primita fara obiectii de catre destinatar, cu exceptia reclamatiilor
referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totala ori
partiala a continutului trimiterii postale;
- paguba s-a produs ca urmare a unui caz de fortă majoră sau a cazului
fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor
achitate, cu exceptia tarifului de asigurare.
Nu raspundem pentru livrarea cu intarziere, pierderea,
distrugerea, deteriorarea sau nelivrarea unei trimiteri postale in cazul in
care sunt generate de urmatoarele situatii:
Cazul fortuit ce va include:
- blocaje rutiere (caderi de copaci, stanci, coliziuni
in lant, aglomeratii in trafic, dar nelimitandu-se la acestea), surpari de
teren in apropierea soselei;
- caderi de poduri, astupari de tunele montane, deraierea
trenurilor in apropierea soselei, blocari naturale, greve neautorizate, revolte
spontane regionale, accidente rutiere necauzate de catre conducatorul auto al
uneia din partile contractante, conditii meteorologice nefavorabile bunei desfasurari
a itinerariului propus, etc.;
Forta majora, ce va include:
- cauze naturale: seisme, cataclisme, furtuni
devastatoare, tornade, incendii naturale, inundatii, deversari de fluvii,
parasiri de albii, etc.;
- cauze umane: starea de razboi, starea de asediu,
etatizarea fortata (trecerea in proprietatea statului), revolutii, revolte
populare, etc.;
- cazul de forta majora poate fi invocat, dar
urmeaza a fi sustinut in fata celeilalte parti daca este prezenta ca si clauza
in contract, iar dovada atestarii acesteia trebuie adusa din partea Camerei de
Comert si Industrie a Romaniei.
Pierderile speciale (pierderi de profit, de venit,
dobanzi, piete de desfacere, licitatii) sau alte daune si pagube indirecte
generate de intarzierea, pierderea, distrugerea, livrarea viciata sau
nelivrarea trimiterii poștale, nu ne sunt imputabile chiar daca vina este a
noastra sau am fi avut la cunostinta ca asemenea pierderi pot aparea.
De asemenea, deteriorarile de natura electrica sau
magnetica, stergerea inregistrarilor electronice, fotografice sau a imaginilor
nu implica in vreun fel raspunderea noastra.
13. Reclamatii - Mecanismul de
soluţionare a reclamaţiilor prealabile primite de la utilizatori
Orice
reclamatie primită se va inregistra in Registrul de Reclamatii.
Expeditorul sau destinatarul ce considera un
serviciu postal prestat de DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. ca fiind
deficitar, poate formula o reclamatie adresata Departamentului
Customer Services pe adresa de e-mail customer.service@alocurier.ro,
telefon 021 326 00 15, o poate trimite in plic, printr-un serviciu postal
(recomandabil cu confirmare de primire) la adresa DROP MAIL CONSULTING SERVICES
S.R.L., str. Vlaicu Voda , nr 29 , sector 3, Bucuresti sau o poate depune
personal la adresa mentionată, in termen de 6 luni de la data preluării
trimiterii postale.
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. va confirma
petentului primirea reclamatiei prin aceeaşi modalitate folosită la transmitere
de către utilizator sau prin modalitatea solicitată de către acesta în
cuprinsul reclamatiei, de exemplu: prin comunicarea numărului de înregistrare
prin e-mail către adresa de e-mail de la care s-a primit reclamaţia, respectiv
telefonic, în cazul formulării reclamatiei prin această modalitate, prin
semnarea confirmării de primire în cazul primirii reclamaţiei printr-un
serviciu poştal cu confirmare de primire,
prin adresă scrisă în situatia primirii reclamatiei printr-un serviciu
postal fără confirmare de primire sau prin înmânarea numărului de înregistrare,
în cazul în care reclamaţia a fost depusă personal.
Persoanele reclamante trebuie sa depuna/trimita la DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. toate documentele
prin care isi intemeiaza pretentiile in vederea efectuarii unor analize corecte
si complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie
scrisoare de transport (ST/NT), proces verbal de constatare, facturi
doveditoare, fotografii, ambalajul trimiterii postale, bunul distrus/deteriorat
care face obiectul trimiterii poştale etc) si să pună la dispoziţie orice alte
informaţii ce ar putea fi utile soluţionării reclamaţiei.
Reclamaţia va fi soluţionată (implicand, analiză reclamaţie, comunicare
răspuns şi acordare despăgubiri) de către DROP MAIL
CONSULTING SERVICES S.R.L. în termen de 3 luni de la data introducerii
acesteia.
In termen de 30 de zile de la data finalizării
favorabile a analizei reclamatiei, fără a fi însă depăsit termenul de 3 luni
mentionat mai sus, solicitantul va fi despagubit, conform prevederilor
anterioare, in functie de tipul serviciului ales. Despagubirea se acorda,
în funcţie de solicitarea persoanei prejudiciate, cash (numerar) de la casieria
aflată la sediul social al DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L., pe baza unui proces verbal si a unei dispozitii de plata sau prin virament
bancar, daca solicitantul este persoana fizica, respectiv prin ordin de plata
sau prin compensare, daca solicitantul este persoana juridica.
Reclamatia se va
considera intemeiata daca potrivit dispozitiilor legale si prezentului document
DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L. este obligat sa acorde despagubiri.
Ne rezervam dreptul de a respinge reclamatia Dvs.
in cazul in care nu este respectata procedura descrisa mai sus.
În cazul în care reclamaţia adresată furnizorului
de servicii poştale DROP MAIL
CONSULTING SERVICES S.R.L. nu a fost soluţionată în mod
satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele
condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale, utilizatorul în cauză
poate înainta, în termen de un an de la data depunerii trimiterii poştale, o
plângere autorităţii de reglementare însoţită de dovada îndeplinirii procedurii
reclamaţiei prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare
în judecată poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având acelaşi obiect
a fost înaintată sau nu autorităţii de reglementare.
Prezentul document face parte integrantă din oferta
comercială a DROP MAIL CONSULTING SERVICES
S.R.L., reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va
considera încheiat între expeditor şi DROP MAIL CONSULTING SERVICES S.R.L., la momentul acceptării trimiterii poştale în reţeaua poştală. Contractul
individual se încheie prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului,
fără a fi necesară întocmirea unui înscris.